به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خیراله خادمی ظهر دوشنبه در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات پروژه های حوزه راه استان در استانداری لریتان برگزار شد، اظهار داشت: شبکه های راه استان هم در بخش بزرگراهی و هم آزادراهی در حال ارتقاء هستند.
وی به در دست ساخت بودن پروژه راه آهن خرم آباد با طول ۱۱۴ کیلومتر اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه دارای ۱۴ کیلومتر تونل و ۴ کیلومتر پل بوده که اعتبار آن بالغ بر هزار میلیارد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد اعتبار برای اتصال راه آهن لرستان به سمت جنوب و اندیمشک نیاز است، تصریح کرد: در خصوص تخصیص اعتبار پروژه راه آهن خرم آباد مشکلاتی وجود دارد و علیرغم همه پیگیری هایی که کرده ایم سیکل تخصیص اعتبارات پروژه یک سیکل قانونی است و این موضوع در قانون آمده است و نمی توان آن را تغییر داد.
خادمی در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک اشاره کرد و گفت: این پروژه که بین ۶ تا ۷ کیلومتر تونل دارد از سال ۹۳ فعال شده و ۴۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی دارد.
وی افزود: بلندترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در پروژه آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک حفر شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با ساخت دو شبکه ریلی و جاده ای لرستان وضعیت حمل و نقل استان به نحو مطلوبی تغییر خواهد کرد.
خادمی در ادامه مشکل تملک اراضی در پروژه کمربندی دورود را عمده ترین مسئله این طرح دانست و گفت: این پروژه جزو قرارداد دورود به الیگودرز بوده اما چون ۱۰ سال پیش نتوانسته اند تملک کنند اجرا نشده است.
وی افزود: ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی پروژه کمربندی دورود تزریق شده است.
نظر شما