خرم آباد- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳ هزار میلیارد اعتبار برای اتصال راه آهن لرستان به سمت جنوب و اندیمشک نیاز است که برای تخصیص این اعتبار پروژه راه آهن خرم آباد مشکلاتی وجود دارد و علیرغم همه پیگیری هایی که کرده ایم سیکل تخصیص اعتبارات پروژه یک سیکل قانونی است و این موضوع در قانون آمده است و نمی توان آن را تغییر داد.

حدود ۳ هزار میلیارد اعتبار برای اتصال راه آهن لرستان به سمت جنوب و اندیمشک نیاز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خیراله خادمی ظهر دوشنبه در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات پروژه های حوزه راه استان در استانداری لریتان برگزار شد، اظهار داشت: شبکه های راه استان هم در بخش بزرگراهی و هم آزادراهی در حال ارتقاء هستند.

وی به در دست ساخت بودن پروژه راه آهن خرم آباد با طول ۱۱۴ کیلومتر اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه دارای ۱۴ کیلومتر تونل و ۴ کیلومتر پل بوده که اعتبار آن بالغ بر هزار میلیارد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد اعتبار برای اتصال راه آهن لرستان به سمت جنوب و اندیمشک نیاز است، تصریح کرد: در خصوص تخصیص اعتبار پروژه راه آهن خرم آباد مشکلاتی وجود دارد و علیرغم همه پیگیری هایی که کرده ایم سیکل تخصیص اعتبارات پروژه یک سیکل قانونی است و این موضوع در قانون آمده است و نمی توان آن را تغییر داد.

خادمی در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه آزاد راه خرم آباد – بروجرد – اراک اشاره کرد و گفت: این پروژه که بین ۶ تا ۷ کیلومتر تونل دارد از سال ۹۳ فعال شده و ۴۲ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی دارد.

وی افزود: بلندترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در پروژه آزادراه خرم آباد – بروجرد – اراک حفر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با ساخت دو شبکه ریلی و جاده ای لرستان وضعیت حمل و نقل استان به نحو مطلوبی تغییر خواهد کرد.

خادمی در ادامه مشکل تملک اراضی در پروژه کمربندی دورود را عمده ترین مسئله این طرح دانست و گفت: این پروژه جزو قرارداد دورود به الیگودرز بوده اما چون ۱۰ سال پیش نتوانسته اند تملک کنند اجرا نشده است.

وی افزود: ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای تملک اراضی پروژه کمربندی دورود تزریق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.